Kezdőlap / Kopaszodás / Hátszőrből nem lesz frufru

Hátszőrből nem lesz frufru

A hajhullást csak a padló állítja meg! – mondták mindig a nagy öregek, akik már minden létező módszert kipróbáltak a kopaszodás ellen.
Helyzet sajnos mára sem változott, tökéletes megoldás még mindig nincs, viszont életmód változtatással számottevő javulás érhető el. Reménykeltő lehet, hogy a kutatók már rájöttek a kopaszodás okára, ami egy újonnan beazonosított őssejt-hibában rejtőzhet. A felfedezés új hajhullás elleni kezelésekhez vezethet, viszont még évtizedekben mérhető, mire a problémára megoldást is találnak.

Akkor mégis mit lehet tenni (addig)?
Csodaszerekkel tele a padlás, ezzel szemben, ha néhány apró dologra odafigyelünk, sokat tehetünk hajunk egészségéért.

Nézzünk néhány kutatók által is javasol módszert, amely segíthet a haj fitten tartásában:
1. Vaspótlás: mivel a hajhullás lehet eredménye a vashiánynak is, ezért ilyen probléma esetén nem árt gondoskodni a megfelelő vaspótlásról. Fogyasszunk vörös húsokat, diót, mogyoróféléket, sötétzöld zöldségeket!
2. Dohányzás: a legfrissebb kutatások szerint a dohányzás a hajerek vérellátását is károsítja, ezáltal összefüggésben lehet a haj hullásával is. A cigaretta ellen amúgy is rengeteg érvet fel lehet hozni, ez utóbbi csak hab a tortán!
3. Hajfestés: duplán is károsíthatja a hajat, mivel a festékek alapvetően szárítják a hajszálakat, melyek így könnyen törnek; valamint némely hajfestékek hatóanyagai pedig közvetlenül a haj hagymáit roncsolják.
4. Stressz: mint semmi egyébnek a szervezetünkben, így a hajunk egészségének sem használ a fokozott idegesség. A férfihormonok túl nagy mértékben károsíthatják a hajhagymákat, stressz hatására a férfiak pedig több tesztoszteront választanak ki, ami nagyobb hajveszteséghez vezet.
5. Reggeli főtt étel: a diétázóknak ez a pont nem kedvez, pedig fontos lehet, mivel a hajszál kémiai anyaga egy fehérjeféleség: a szaru vagy keratin. Ha túl kevés proteint veszünk magunkhoz, az befolyásolja a keratinszintet, ami lecsökkenve a haj erősségének elvesztéséhez vezet vagy akár eredményezheti a növekedésének leállását is. Emiatt reggelire érdemes halféleségeket, tojást, csirkét, esetleg vörös húsokat fogyasztani.
6. Hajápolás: fokozott figyelmet érdemes fordítani az óvatosabb fésülködésre, ugyanis durva fésülés során akarva-akaratlanul is kitépődhetnek a hajszálak, ami a hajhagymák elvesztéséhez vezet. A hajmosás során finoman, és hosszan kell masszírozni a fejbőrt, ezzel is serkentve a haj hagymáinak, és szálainak vérellátását!

Bár a genetikai kopaszodás ellenszere még várat magára, a fenti lépésekkel sokat tehetünk hajkoronánk megőrzéséért, és ameddig tehetjük vigyázzunk rá.
Ha elfeledkeznénk róla mindig jusson eszünkbe Bödőcs Tibor humorista örökbecsűje: „…hátszőrből nem lesz frufru!”.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

Nem betegség

Szögezzünk le egy dolgot! Némely krónikus korság mellékhatásától eltekintve, a kopaszodás („kozmetikai kopaszodás”) nem betegség, …

Hozzászólás