Kezdőlap / Otthon és család / Baba - mama / Hogyan segítsük gyermekünket a nyelvtani szabályok alkalmazásában?

Hogyan segítsük gyermekünket a nyelvtani szabályok alkalmazásában?

A kisgyerek általában meghatározott sorrendben tanulja meg a nyelvtani szabályok alkalmazását. Kezdi megkülönböztetni az igeidőket, ragokat használ a hely megjelölésére: „dobozban”, „földön”, árnyaltan használja a határozatlan és a határozott névelőt. A következő állomás az, amikor a birtokviszonyt is jelöli: „a könyv anyué”, „a cipő apué”. A kisgyerek úgy fogja megtanulni és megérteni a nyelvtanilag helyes beszédet, ha mindig helyesen beszélünk hozzá. Ha a maga sajátos nyelvén mond nekünk valamit, ismételjük el helyesen. Amikor múlt idő helyett jelent használ – azt mondja például, hogy: „Apu jön autón” -, ismételjük el, amit mondott, hogy lássa, megértettük, de ismételjük helyesen: „Apu autóval jött haza, menjünk ki elé!” A kisgyerek a saját nyelvét alkalmazza, de megérti, amit mi mondunk neki, sőt tudja, hogy miben különbözött az, ahogy ő fejezte ki a gondolatát, és ahogy mi fejeztük ki. A megkülönböztetésnek ez a képessége segíti a beszédtanulásban. Nem teszünk a gyereknek jót, ha válaszunkban az ő bébi nyelvét használjuk. A beszéd elsajátításában is jutalmazzuk dicsérettel minden próbálkozását. Ne vágjunk soha a szavába, azzal sem, hogy a helyes mondatot mondjuk. Nagy erőfeszítés neki, hogy egy gondolatra koncentráljon, amelyet szavakba kell öntenie, és hogy a szavakat egymás után helyesen mondja, amikor mondattá kapcsolja őket össze. Ha folyamatosan kijavítjuk, elkeseredik, szomorú lesz, mérges lesz, és úgy éri nem felel meg a kívánalmaknak. Nem fontos, hogy mindent helyesen mondjon már az elején. Sokkal fontosabb, hogy felismerje, milyen izgalmas dolog közölni, és az, hogy ezt gyakorolni tudja velünk.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Kisgyermekkori agresszió

Három és hat éves kor között az agresszív megnyilvánulások változásokon mennek keresztül. Míg 18 hónapos …

Leave a Reply