Kezdőlap / Egészség és fitness / Női problémák / Kinek kell fájdalmas havi vérzés?

Kinek kell fájdalmas havi vérzés?

Senki sem kívánja a fájdalmas vérzést, az azonban mégis sajnálatos velejárója sokak életének. Nem véletlenül nevezik „nehéz napoknak” a menstruáció időszakait. Noha az még nem rendellenes, ha a méhösszehúzódások némi kellemetlen érzéssel járnak, a menstruációt kísérő egyéb tünetek, mint a fejfájás, a szédülés, a hányinger, a hányás és a kimerültség mind a nem megfelelő táplálkozás jelei lehetnek, és mint ilyenek, könnyedén elkerülhetők.
A dysmennorrhea-tól (ez a fájdalmas menstruáció orvosi neve) gyógyszerek nélkül is meg lehet szabadulni teljes tápértékű étrenddel, rendszeres testgyakorlással és relaxációval. Igen hasznos étrendkiegészítők az alábbiak:
– Multivitamint és ásványi anyagokat tartalmazó készítmények.
– C-vitamin és bioflavonidok együttes alkalmazása.
– B-vitaminkomplex.
– Vas.
– Kalcium és magnézium.
– Ligetszépeolaj.
– Ginzeng (a vitalitás és az energia érdekében).
– Méhpempő.
Ahogy mondani szokták: „minden rosszban van valami jó”, és ez a „nehéz napokra” is igaz. Ha a menstruáció valakinek komoly egészségi problémákat okoz, ez gyakorlatilag nem más, mint a rosszul karban tartott test vészjelzése az illető számára. Ezek után már csak az érintetten múlik, tesz-e valamit a kellemetlen helyzet megváltoztatására, hiszen egyetlen nőnek sem muszáj fájdalmas havi vérzésektől szenvednie.
A betegen általában a menstruációt megelőző hetedik-tizedik napon jelentkeznek a tünetek, majd a vérzés megindulásával hirtelen megszűnnek. Ha valaki még nem biztos benne, hogy a PMT okozza a problémáját, jó, ha legalább két hónapon át folyamatosan feljegyzi, hogy érzi magát. Írja fel, mikor ingerlékeny, szeszélyes stb.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

Csontritkulás (Osteoporosis)

Ahogy egy nő öregszik, csontja elveszíti kalciumtartalmát, ennek eredményeképpen pedig törékennyé válik – ezt az ...

Hozzászólás