Kezdőlap / Egészség és fitness / Betegségek / Tanácsok a hátfájás megelőzéséhez és a tünetek enyhítéséhez

Tanácsok a hátfájás megelőzéséhez és a tünetek enyhítéséhez

A hátfájás nemcsak Magyarországon, de az egész világon igazi népbetegséggé nőtte ki magát. A nem megfelelő testtartás, nehéz tárgyak emelése a legjellemzőbb két ok, amiért kialakul a hátfájás. A kevés mozgás a hátizomzat elgyengüléséhez és helytelen testtartáshoz vezet.

Ügyeljünk a helyes terhelésre
Aki a fölösleges kilogrammoktól megszabadul, nemcsak a közérzetének, de az egészségének azon belül a hátának is jót tesz. Mivel ezáltal nemcsak magát tehermentesíti, hanem a hátizmait is. A helyes terhelés alatt a megfelelő tehercipelést értjük. Például kirándulásnál ne pakoljuk tele a hátizsákunkat nehezebb tárgyakkal.

Sportoljunk
Aki sokat áll vagy ül egyfolytában, és kénytelen a rossz testtartást felvenni a munkája miatt, az sporttal helyreállíthatja a helytelen testtartás okozta hátfájdalmait. Találjunk nyugodt és ritmikus jellegű sportokat. Például az úszás, gimnasztika.

A masszázs
A masszírozás segíti az izomzat vérkeringését, oldja az izmokban felhalmozódott feszültségeket, helyreállítja az idegrendszer problémáit, stabilizálja az anyagcserét.

Fő a nyugalom
A hosszadalmas ülés és a lelki feszültségek is elősegíthetik az izmok elmerevedését és folyamatos megfeszülését. Ezen a testhelyzet változtatásai és különböző nyújtógyakorlatok segíthetnek. A folyamatos stressz is nagy hatást gyakorol a gerincoszlopra, azért meg kell próbálni a feszültséget csökkenti. De például nagy szolgálatot tehet egy masszírozás vagy egy meleg lazítófürdő is.

Helyes előrehajlás
A megfeszült izomzat ellen nagy segítség tehet a melegség. Helyezzen el a fájó részre egy nedves kendőt és rá egy ágymelegítőt (nem baj ha nincs, megteszi egy forró vízzel teli műanyag palack is). A hő behatol a test szöveteibe, javul a vérellátás és a feszültség is csökken az adott részen.

A testsúly
A fölösleges kilogrammok a hason ront a testtartáson és így jelentős megterhelés éri a gerincoszlopot.

Helyes terhelés
Használjunk hátkímélő szállítóeszközöket! Jelentősebb súlyok cipeléséhez használatosak a hátizsákok, bevásárlókocsik, kerekes bőröndök.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Vérszegénység- anaemia

A vérszegénység nem azt jelenti, hogy kevesebb vérünk van, hanem azt, hogy a vér oxigénellátó …

Hozzászólás