A hátfájás okai

Hátfájást nem is gondolnánk, mennyi minden okozhat. Nemcsak elsősorban az öregedés, vagy a porcok elkopása, de a rossz szokások annál inkább elősegítik. Néhány példa, amire jobb, ha odafigyelünk, ha gyakran tapasztaljuk a hátfájás kínzó tüneteit.
Elsősorban a legfontosabb a relaxációt nyújtó ágy matracának ellenőrzése, hiszen itt pihenjük ki magunkat napról napra. Ha a matrac nem megfelelő, a hátfájás csak rosszabbodni fog. Fontos, hogy ne legyen se túl puha, se túl kemény, és ha már nem kényelmes, érdemes kicserélni.
A másik fő ok lehet, ha nem észünk egészségesen, ha folyton csak gyorsételt fogyasztunk, és nem foglalkozunk azzal, hogy a táplálék, amit elfogyasztunk minőségi is legyen. Együnk minél több gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát, magvakat, és fehérjét.
Az étkezés mellett persze mindenkinek eszébe juthat a mozgás, ami nagyon hasznos, akkor is inkább mozogjunk, ha fáj a derekunk. Jobb megtanulni elviselni a fájdalmat, mellesleg a mozgás csökkentheti is a kellemetlen érzést. Azonban arra figyelnünk kell, hogy ne felelőtlen, és megerőltető mozdulatokat csináljunk, csak fokozatosan szoktassuk izmainkat a nem megszokott mozgáshoz. Sokkal rosszabb tehát ha nem mozgunk azért mert fáj, mert így csak leragadnak az izmaink, és kiszáradnak az ízületeink.
Figyeljünk arra is, hogy ne cipeljünk hatalmas súlyokat az egyik vállunkon hordott táskában, ez ugyanis a gerincferdülés leggyakoribb okozója. Emellett a kerékpár rossz beállítása, és a túlzottan magasra állított ülés is okozhat hátfájást. Nem kedvez a gerincünknek a magas sarkú cipő sem.
A végére pedig a két legklasszikusabb hátfájást okozó tényező: a sok órán át tartó vezetés, valamint a számítógép, és tévé előtt töltött órák. Mindkettő görcsöt, és görnyedést eredményez, és egyáltalán nem egészséges ha hosszú ideig ilyen pozícióban vagyunk. Elkerülhetjük a hát-, és derékfájást, ha minél többet mozgunk közben, felállunk, sétálunk, vagy kocsiban hátradőlünk.

Ezt mindenképpen olvasd el!

A gerinc tehermentesítése

Semmi értelme sincs, ha egy tanfolyam keretében hetente vagy akár naponta néhány percig megfelelően tornázunk, …

Hozzászólás