Kezdőlap / Pénzügy / Biztosítás / Az életbiztosítások értékesítési területei

Az életbiztosítások értékesítési területei

A biztosítások egy nagy területe a személybiztosítás, más néven életbiztosítás. Ezeket a biztosításokat több helyszínen
értékesítik, vagyis többfajta értékesítési csatornán juthatunk mi is – érdeklődés esetén – egy ilyen szerződéshez.
A hagyományos módon – ami nálunk most a legelterjedtebb módszer az, hogy a biztosító a saját ügynökhálózatán
keresztül értékesíti a biztosítási termékeit.

Ezek az alábbiak lehetnek:

  • brókereken keresztül (ők az alkuszok)
  • független többes ügynöki cégen keresztül
  • a bankok fiókhálózatán keresztül
  • a postákon levélben (direct mail)
  • interneten
  • telefonon (call center)
  • egyéb módon

Az életbiztosítások értékesítése általában brókereken keresztül történik, bár ez még nálunk csak most kezd elterjedni, mert
a brókerek inkább a nagyobb értékű vagyonbiztosítások kötésére specializálódtak. A tömegtermékeknek tekinthető
életbiztosítások az ő perspektívájukból nézve, érdektelenek.

A biztosítók kezdenek kiépíteni olyan hálózatot, amelynek egységei a vezető/k tulajdonában vannak és szerződéses
kapcsolatban állnak a céggel. Kizárólag a vállalat termékeit értékesítik, tehát nem brókerek. Ők üzletkötőket alkalmaznak, de
elszámolás tekintetében éppúgy járnak el, mint a brókercégekkel.

A banki fiókhálózaton keresztüli értékesítés folyamatosan fejlődik. Vannak olyan biztosítók, akik kizárólag csak bankokon keresztül
folytatják ezt a tevékenységüket. A bankbiztosítás struktúrája – korlátozott -, ezért csak az egyszerűbb életbiztosítások
alkalmasak a pénzintézeti értékesítésre.

A direct mail (a kiszemelt ügyfelet levélben keresik meg) módszerrel, gyakorlatilag nem értékesítenek Magyarországon,
kezdetleges kísérletek természetesen elkezdődtek.

A call center – telefonon keresztüli értékesítésnek, két formája van:

– aktív call center: a biztosítók kimenő hívásokat kezdeményeznek. Életbiztosítások értékesítésére nem igazán alkalmas ez a
csatorna, ezt mutatják a hazai és nemzetközi visszajelzések is.
– passzív call center: ez az elterjedtebb forma. A lényege, hogy a biztosító a médiában közzétesz egy általában ingyenesen és
non-stop hívható telefonszámot, továbbá a biztosítási termékekről információkat. Nálunk már több call center is működik,
de leginkább nem vásárlási szándékkal hívják fel a megadott számokat.

Utolsóként, de nyereség szempontjából viszont a legfontosabb értékesítés, a biztosító saját ügynökhálózatán keresztül történik.
Mivel az életbiztosítás hosszú távú egyezség, ezért nagyon fontos egy jól átgondolt, vállalható szerződés megkötéséhez,
egy alapos biztosítási ismeretekkel rendelkező képviselő, szakmai hozzáértése.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Az életbiztosítások kialakulása

Az életbiztosítások megjelenésének elengedhetetlen feltétele volt a csillagász, Edmond Halley által 1693-ban megalkotott halandósági tábla. …

1 hozzászólás

  1. Tévedés hogy a biztosítónak a saját ügynökein keresztüli értékesítés éri meg legjobban. A biztosítók ügynökei ugyanúgy jelentős részben jutalékot kapnak mint a többes ügynökök és az alkuszok. A biztosítónak a legnyerőbb az on-line értékesítés, mivel ott a jutalék is a zsebében marad.

Leave a Reply to ULeuCancel reply