A kisgyerek általában meghatározott sorrendben tanulja meg a nyelvtani szabályok alkalmazását. Kezdi megkülönböztetni az igeidőket, ragokat használ a hely megjelölésére: „dobozban”, „földön”, árnyaltan használja a határozatlan és a határozott névelőt. A következő állomás az, amikor a birtokviszonyt is jelöli: „a könyv anyué”, „a cipő apué”. A kisgyerek úgy fogja megtanulni …
Érdekel a cikk folytatása? »Hogyan beszélgessünk kicsi gyerekünkkel?
A kisgyermek három éves korára egyre bonyolultabb mondatokban beszél és össze tud kapcsolni teljes beszédfordulatokat is. Megérti és helyesen alkalmazza a tagadást. Most kezd igazi kérdéseket fogalmazni, már nem „miért”-tel kezdődik minden kérdése, és ez idő tájt érti meg a tárgyak közötti kapcsolatot. Már kezd jelzőket használni – nagy, kicsi, …
Érdekel a cikk folytatása? »Hogyan tanítsuk meg gyermekünket helyesen beszélni?
Amikor a kisgyerek kezdi felfogni a nyelvtan bonyolultabb formáit is, ismételjük el azt, amit mondott, de mindig a helyes formában. Tanítsuk meg, hogy hogyan tegye fel kérdéseit helyesen, milyen szavakkal vezetheti be kérdéseit. A gyerek azt kérdezi: „Megyünk el?” Mondjuk azt: „Hová megyünk?” A gyerek így teszi fel a kérdést: …
Érdekel a cikk folytatása? »Mit válaszoljunk, ha folyton kérdez a gyerek?
Ahogy közeledik a harmadik születésnapja felé, a kisgyerek egyre többet kérdez. Kétségtelenül fárasztó az állandó „miért?”-re felelni, de örüljünk annak, hogy a kisgyerek ennyire érdeklődik minden iránt, ennyire szeretne mindent megérteni, és mindenáron szeretné kifejezni gondolatait. Mindig komolyan kell vennünk a gyerek kérdéseit, igyekeznünk kell a lehető legpontosabb, az igazságnak …
Érdekel a cikk folytatása? »Beszédhibák gyermekkorban
A dyslexia vagy más néven olvasási zavar egy elég komoly probléma egyes kisgyermekek esetében. Kevesen tudják viszont pontosan, hogy mit kell igazán olvasási zavarnak tekinteni. Sokszor megalapozatlanul használjuk ezt a fogalmat, mert esetleg olvasási zavarként kezelünk egy olyan problémát, amin valójában, ha nem ismernénk félre, könnyen lehetne segíteni. Kétségtelenül előfordul, …
Érdekel a cikk folytatása? »Hogyan bővítsük gyermekünk szókincsét?
A kisgyerek szókincse folyamatosan bővül. Azokat a szavakat tanulja meg leghamarabb, amelyek mindennapi életében előfordulnak: személyek, állatok, ételek és a nap közben látott ás tárgyak neveit. A legelső szavak között sok állat neve szerepel kacsa, kutya, cica, ló, csacsi, boci és jelöli azt is, milyen hangot adnak. Tudja a legkedvesebb …
Érdekel a cikk folytatása? »Ne beszéljünk a gyerekkel „gyereknyelven”!
Nagyon sokat számít, hogy milyen nyelvet használ a szülő, amikor a kicsi gyermekéhez beszél. A felnőttek a nagyobbacska gyerekkel összetettebb mondatokban beszélnek, hosszabb szavakat is belefűznek, illetve elvont gondolatokat is közölnek. Ne essünk bele abba a hibába, hogy „gyerekszinten” beszélünk vele és fölöslegesen is gyereknyelvet használunk. Sőt, szőjünk mondókánkba egy-egy …
Érdekel a cikk folytatása? »Verbális és non verbális kommunikáció
Legfontosabb kommunikációs eszközünk a nyelv. Ez mind a beszélt, mind az írott nyelvre érvényes, feltéve, hogy a kommunikációban résztvevők azonos nyelven beszélnek, illetve írnak. A nyelv segítségével megvalósuló kommunikációt a pszichológusok verbális kommunikációnak nevezik, szemben a nonverbális kommunikációval, amelynek eszköze a cselekvés, a testbeszéd. Jellegzetes gesztus pl. a fejrázás vagy …
Érdekel a cikk folytatása? »A gyermek beszédtanulása
Már több mint 2000 éve vonzza az embereket a gyermekek beszédtanulásának kutatása. Hogyan tanulunk beszélni? – ez az alapkérdés, erre vezethető vissza valamennyi kísérlet, amely a gyermekek beszédfejlődését hivatott feltérképezni. Azonban erre a kérdésre aligha születhet ma még tökéletes válasz. Annyi bizonyos, hogy a beszédtanulás nem az első szó kiejtésével …
Érdekel a cikk folytatása? »Nyelvtanulás nem olyan egyszerű
Manapság a diploma kiadásának feltétele legalább egy idegennyelvből tett sikeres állami nyelvvizsga. Sokan nem tudják ezt teljesíteni, mivel rossz a nyelvérzék. Valljuk be nem olyan egyszerű az a nyelvtanulás, főleg ha azt család mellett szeretnénk elsajátítani! Mindennapjainkban számos dolgot kell teljesítenünk, kevés időnk jut tanulásra. Rengeteg nyelviskolával találkozhatunk, amelyek célirányosan …
Érdekel a cikk folytatása? »