Bár a hat-hét éves gyermekek életében még mindig a játék tölti be – legalább is kellene, hogy betöltse – a legnagyobb szerepet, az oktatási rendszer miatt már csak kevés idő jut az önfeledt szórakozásra. Nem csak a gyerekeknek nagy és izgalmakkal teli lépés, ha iskolába mennek, hanem a szülőknek is. …
Érdekel a cikk folytatása? »Figyelem
Érzékszerveinket minden pillanatban az ingerek ezrei érik, azonban csak egy kis részét használjuk fel, azt amire szándékosan vagy önkéntelenül odafigyelünk, a többi elvész számunkra. De miképp tudjuk kiemelni a számunkra fontosat, érdekeset? A megértést segítheti egy hasonlat: ahogyan egy mozgatható reflektor fénycsóváját ráirányítjuk valamire, és ezáltal azt kiemeljük, láthatóvá tesszük, …
Érdekel a cikk folytatása? »A tanulás fogalma
A pszichológiai hatások egyik legfontosabb területe a „tanulás”. A mindennapi nyelvben gyakran használjuk a tanulás szót, például, amikor megtanulunk járni, írni-olvasni, autót vezetni, főzni, és a többi. A tanulás folyamata nagyon egyszerűnek tűnhet a diák számára, – aki egész életében ezt csinálta – hiszen a tanulás egyszerűen ismétlés, gyakorlás kérdése …
Érdekel a cikk folytatása? »Verbális tanulás
A kutatások hosszú időn keresztül azt feltételezték, hogy a tanulás nem vizsgálható kísérletileg. Azt természetesen tudták, hogy létezik tanulás, de a folyamatot nehezen megfoghatónak, és túl finomnak tartották ahhoz, hogy vizsgálható legyen. Ebbinghaus 1885-ben talált egy módszert a bonyolultság bizonyos fokú megbecsülésére és ezzel megnyitotta az utat a tanulás kutatásában. …
Érdekel a cikk folytatása? »