A pszichológiai hatások egyik legfontosabb területe a „tanulás”. A mindennapi nyelvben gyakran használjuk a tanulás szót, például, amikor megtanulunk járni, írni-olvasni, autót vezetni, főzni, és a többi. A tanulás folyamata nagyon egyszerűnek tűnhet a diák számára, – aki egész életében ezt csinálta – hiszen a tanulás egyszerűen ismétlés, gyakorlás kérdése …
Érdekel a cikk folytatása? »Verbális tanulás
A kutatások hosszú időn keresztül azt feltételezték, hogy a tanulás nem vizsgálható kísérletileg. Azt természetesen tudták, hogy létezik tanulás, de a folyamatot nehezen megfoghatónak, és túl finomnak tartották ahhoz, hogy vizsgálható legyen. Ebbinghaus 1885-ben talált egy módszert a bonyolultság bizonyos fokú megbecsülésére és ezzel megnyitotta az utat a tanulás kutatásában. …
Érdekel a cikk folytatása? »Diszlexia
Minden szülő fél attól, hogy gyermekét hanyatló iskolai eredményei miatt lustának vagy butának csúfolják? A tanulási problémák valódi oka gyakran az olvasási zavarban, más néven diszlexiában keresendő. Magyarországon a gyerekek 20%-a diszlexiás, tehát 10-ből 2 diák nem képes arra, hogy az írott tananyagot elsajátítsa. A diszlexia, a rossz iskolai eredmények …
Érdekel a cikk folytatása? »A kisgyerek fegyelmezése
Egyéves kor alatt ritkán szorul a kisgyerek fegyelmezésre. Az ilyen korú kisbabának még nem lehet megmagyarázni, mit csinált rosszul, miért büntetjük. A fegyelmezés fő módja a tiltás; egyszerűen azt mondjuk neki: „nem”. Ha nem engedelmeskedik, vigyük el vagy őt, vagy azt a tárgyat, amely miatt rá kellett szólnunk. Nem helyes, …
Érdekel a cikk folytatása? »