Kezdőlap / Otthon és család / Baba - mama / Gyomorégés és hányiger

Gyomorégés és hányiger

Ez a kellemetlenség annak a következménye, hogy a szervezetben fokozódik a kiválasztás és az emésztés aktivitása, ezzel egyidejűleg azonban az emésztőrendszer izmai petyhüdtebbé válnak. A gyomrot ráadásul nyomja a bélrendszer, amelyet viszont a növekvő méh tol feljebb. Étkezés után tapasztalható a legtöbbször, amikor égető érzéssel párosuló öklendezés is előfordulhat, ugyanis a gyomorból savtartalom kerül a nyelőcsőbe. Mindemellett társulhat a puffadtság is. Jobb gyakrabban kevesebbet enni, és jó alaposan megrágni az ennivalót. Mellőzni kell a bőséges étkezéseket, a csípős ételeket, a csokoládét. a kávét, az alkoholtartalmú és a szénsavas italokat. A gyomorégést enyhítheti pár szem mogyoró vagy egy kis kenyérbél elrágcsálása. Ha lehet, ne aludjunk el rögtön étkezés után. Ha a gyomorégés mellett sok levegő is kerül a belekbe, inkább ne fogyasszunk néhány ételfajtát, ilyenek például a kelkáposzta, a kelbimbó, a karfiol, a bab, a borsó, a hagyma, valamint a rántott és az erősen cukrozott élelmiszerek. A hányinger a terhesség legtipikusabb kísérőjelensége. A hányinger reggel, ébredéskor a legerősebb, de gyakran napközben is támadhat, különösen étkezések előtt illetve után. A probléma ellen kifejezetten jót tesz a bőséges reggeli. Megelőzésére tanácsos az éjjeliszekrényen pár szem kekszet tartani, és ébredés után, még mielőtt megemeljük a fejünket a kispárnáról, elfogyasztani. Együnk gyakran kevesebbet, hogy a gyomor ne maradjon túl sokáig üres, érdemes mellőzni a nagyon zsíros vagy túl fűszeres ételeket, valamint a buborékos, illetve édes italokat. Előfordul, hogy jellegzetes illatok váltják ki, ez ellen viszont keveset tehetünk!

Ezt mindenképpen olvasd el!

A “jó” gyermek

Ha a gyermek jól érzi magát, és elégedett, akkor elfogadhatóan viselkedik. De minden gyermek ki …

Hozzászólás