Kezdőlap / Járművek / Autók / Ha beteg a hangja, cserélni kell

Ha beteg a hangja, cserélni kell

Az üzemanyagpumpa hibátlan állapota a záloga a motor üzembiztosságának. A motorba egy műanyag szűrőn keresztül jut be az üzemanyag. Ha ez a szűrő elöregszik, átjuthatnak különböző szennyeződések, és a motor megszorulását vagy megállását okozhatják.
A pumpa élettartamának a növekedésével együtt jár a meghibásodása is. Akár a szénkeféi, akár a csapágyai kopnak el, teljesítménye csökken. A gépkocsi motorja ettől a hibától veszít dinamizmusából, erőtlenné válik vagy rángatva működik. Több jel is utalhat a pumpahibára, árulkodik például a rendellenes hangja, valamint a felsorolt hibajelenségeket okozhatja egyes motorrészegységek meghibásodása. Ha zúg, morog a pumpa, számítani lehet arra, hogy előbb-utóbb teljesen tönkremegy és leáll. A rendellenes hang észlelésekor érdemes azonnal ellenőriztetni az állapotát, megtalálni a hibát.
A tankba szerelt üzemanyagpumpájú autók közül akkor egyszerűbb a szerelő dolga, ha a tankhoz az utastérből férhet hozzá. Ekkor a hátsó ülést és az alatta lévő szigetelést kell kiszerelni, ugyanis az utóbbi 15 évben a tankok jellemzően a hátsó tengely előtt találhatók.
Ha mégsincs az utastérből hozzáférés, akkor ki kell szerelni az üzemanyagtartályt. Először hallgatózás útján próbálják diagnosztizálni a problémát, ha ez nem elegendő, akkor műszeres méréssel állapítják meg a pumpa teljesítményét. Erre szolgál a nyomásmérő. Ha az üzemenyagnyomás az előírt érték alatt van, akkor a pumpát cserélni kell. A cseréhez ki kell emelni a tankból, előtte természetesen oldani kell a rögzítéseket. A cserefolyamat során ügyelni kell a tömítések és a talpszűrő tisztítására és pontos visszaillesztésére.
A szakszerűség, precízség, azaz a minőségi munka elengedhetetlen ahhoz, hogy az új üzemanyagpumpa hibátlanul és hosszú ideig üzemelhessen.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

A dicső napok vége

A GAZ nemrég bejelentette, hogy nem gyártja több a Volgát. Volt idő, amikor a Volga …

Hozzászólás