Kezdőlap / Egészség és fitness / Betegségek / Hogyan előzzük meg a hátfájdalmakat?

Hogyan előzzük meg a hátfájdalmakat?

Európában minden negyedik ember hátfájásra panaszkodik élete bizonyos szakaszában. Ortopéd szakorvosok állítják, hogy a hátfájások nagy része jó néhány hétköznapi ötlet segítségével elkerülhető lenne.
Ha a háztartási vagy kerti munka során valamilyen okból hajolni kell, akkor ezt váltsuk ki guggolással, de közben legyen egyenes a hátunk. Ha súlyos tárgyat kell felemelnünk, akkor a súly a lehető legközelebb legyen a testünkhöz, és ezt is egyenes háttal tegyük.
Ha hosszú időt vesz igénybe a vasalás vagy más álló tevékenységet folytatunk, egyik lábunkat tegyük egy 20 centiméteres dobogóra vagy sámlira.
Kedvenc fotelunk megfelelő magasságú legyen, mert nem jó, ha teljesen belesüppedünk, és nehezen tudunk kikelni belőle. Az a jó, ha minden ülőalkalmatosság vesemagasságban támasztja meg a hátunkat. Üléskor ne tegyük keresztbe a lábunkat.
Az ágyunk közép-keménységű legyen. Legegészségesebb, ha hanyatt fekve alszunk, mert hason fekvésnél a nyakat forgatni kell. Felkelésnél mielőtt felállunk az ágyról, üljünk egy kicsit az ágy szélére. Minden hirtelen mozdulattól óvakodjunk.
Ha irodában dolgozunk, nagyon fontos a jól kiválasztott szék, elsősorban a magasságát és a háttámláját kell jól beállítani. A monitor legyen éppen szemmagasságban és pontosan velünk szemben, hogy ne kelljen huzamosan fel- vagy oldalra néznünk, ha számítógépen dolgozunk. Időnként nem árt felállni, és megmozgatni minden porcikánkat.
Az autóban is igyekezzünk egyenes derékkal ülni. Tegyünk a derekunk mögé kispárnát, így nem kell megfeszített hátizmokkal ülni.
A rendszeres testmozgás nagyon fontos az egészség megőrzése szempontjából, de arra minden mozgásformánál vigyázzunk, hogy ne erőltessük túl magunkat. Az úszás minden izmot megmozgat, a víz alatti torna úgyszintén, és mivel közben nem érezzük testünk súlyát, könnyebb teljesíteni a gyakorlatokat, mint a tornatermi tornánál.
Ha a fent leírtakat betartjuk, sok gerincproblémától, hátfájdalomtól kíméljük meg magunkat.

Ezt mindenképpen olvasd el!

A gerinc tehermentesítése

Semmi értelme sincs, ha egy tanfolyam keretében hetente vagy akár naponta néhány percig megfelelően tornázunk, …

Hozzászólás