Kezdőlap / Otthon és család / Baba - mama / Táplálkozás fontossága.

Táplálkozás fontossága.

Rendkívüli táplálkozási formák
Bizonyos táplálkozási formák befolyásolhatják az anyatej minőségét. Ha hébe-hóba eszik húst vagy halat, vagy vegetáriánusként tojást, tejet és tejterméket fogyaszt, akkor szervezete megkapja a szoptatáshoz szükséges tápanyagokat. Ha azonban semmilyen állati eredetű táplálékot nem fogyaszt, vagy a makrobiotika elvei szerint táplálkozik, akkor bizonyos körülmények között fehérje-, vas-, kálcium- és különböző vitaminhiány alakulhat ki. Kérjen tanácsot szakembertől!

Korlátozások a szoptatás idején?
Különböző tanácsok élnek a köztudatban azzal kapcsolatban, hogy a kismamáknak milyen ételekről kell lemondaniuk, hogy kisbabájuk ne legyen hasfájós. A legtöbb édesanya esetében erre nincs szükség, csak felesleges korlátozást jelent. Kivételt képeznek az allergiás anyukák és/vagy kisbabák. A hosszan tartó kólika allergia jele lehet. Ebben az esetben rá kéne jönnie, melyik élelmiszer váltja ki az allergiát, és azt következetesen kerülnie kell.
A fűszerek mértéktartó használatáról sem kell lemondania. Kedvenc fűszereinek íze átmegy az anyatejbe, így kisbabáját felkészíti azokra az ízekre, amit majd később ő is eszik.
Elegendő folyadékfogyasztás
A szoptatás ideje alatt igyon, ha szomjas. Ha minden szoptatáskor tart maga mellett egy pohár folyadékot és szomjúságérzetét nem hagyja figyelmen kívül, ha világos a vizelete és nincs székrekedése, akkor eleget iszik. A túl kevés és a túl sok folyadékfogyasztás egyaránt gátolja a tejtermelést, mert a szomjúságot szabályozó és a tejleadó hormon kapcsolatban állnak egymással.

Ezt mindenképpen olvasd el!

A “jó” gyermek

Ha a gyermek jól érzi magát, és elégedett, akkor elfogadhatóan viselkedik. De minden gyermek ki …

Hozzászólás