A rádió után egyre több termék jött létre, a kerékpár, a fényképezőgép, majd jóval később a háztartási gépek forgalmazása és javítása.
A gépkocsi Európában 1914 előtt még egyedi készítésű, drága játékszernek számított, amit csak tehetős különcök vásároltak. Az Egyesült Államokban Henry Ford detroiti üzemében azonban már forradalmasította az autógyártást a rendkívül egyszerű ún. T-modell, amelyet futószalagon gyártottak és bármikor kicserélhető alkatrészekből szereltek össze. Ennek megfelelően csökkent az ára is. Nyugat-Európában a világháború után terjedt el jelentős számban a szárazföldi közlekedésben páratlan sebességet és gyakorlatilag korlátlan mozgási szabadságot biztosító jármű.
„Az autóipar… hasonló szerepet játszott, mint a vasutak a 19. sz. közepén: a félgyártmányok, késztermékek (acéllemez, fa, üveg, festék) és alkatrészek (gumiabroncs, lámpa, generátor stb.) hatalmas fogyasztójává vált. Szinte kielégíthetetlenül megnőtt az étvágya az üzemanyag és más kőolajipari termékek iránt: a szerelők és karbantartók egész kis hadseregét igényelte az üzemelés: és hatalmas ösztönzést adott az infrastrukturális beruházásoknak (utak, hidak, alagutak). Ugyanakkor új technikai feladatokat kellett megoldania a fém-, a szerveskémia- és az elektromosiparnak is és fontos következményeként más iparágnak is. Semmilyen más termék nem hozott olyan gazdag termést az ágazati kapcsolatokban, mint a gépkocsi.”
(Részlet David Landes közgazdász írásából)
A gépkocsik száma igen rövid idő alatt megsokszorozódott: Angliában 208 ezerről 2,4 millióra, Németországban 93 ezerről 1,8 millióra, Franciaországban 125 ezerről 2,2 millióra, az Egyesült Államokban 1,2 millióról 29 millióra növekedett. Ez időben jelentek meg a kontinentális Európában a nagy márkák. a Citroen, a Peugeot, a Renault, a Volkswagen stb. A mozgékonyságot és az üzembiztonságot növelte az 1930-as évek elején bevezetett légtömlős gumiabroncs. Az Egyesült Államokban és Németországban megépítették az első autópályákat.
A belsőégésű motorok használata új korszakot nyitott a mezőgazdaság mezőgazdaság gépesítésében. Az Egyesült Államokban, Kanadában és Angliában 1939gépesítése ben átlag 138, a többi nyugati országban 615 hektárra jutott egy traktor.
Címkékautó fejlődés Gazdaság rádió történelem villamosítás
Ezt mindenképpen olvasd el!
Örökbarátsági egyezmény
Bárdossy külügyminiszter szerint lépni kell, mert ha elutasítják Berlin kívánságát, akkor a németek bevonulnak Magyarországra, …