Az életszínvonal általános emelkedését mutatta a fogyasztás jelentős bővülése, elsősorban az ipari országokban. Mind nagyobb szériákban állították elő az átlagos keresetűek számára is hozzáférhető, jó minőségű fogyasztási cikkeket, amelyeket a korszakban divatossá váló nagy áruházakban és egy-egy termékcsoportra szakosodott üzlethálózatokban árusítottak.
Az életminőséget javította, hogy a városokban a lakások túlnyomó többségét komfortossá tették:
ellátták villannyal, gázzal, WC-vel, terjedőben volt a központi fűtés. A legfejlettebb országokban a falvakba is eljutott a villanyáram, megkezdődött a vízvezetékek kiépítése. Jelentősen bővült a szilárd burkolatú utak hálózata. Az autóbusz, a gépkocsi és a rövidtávú gyorsvasutak megszüntették vagy oldották a vidéki települések elszigeteltségét. Angliában már csupán a népesség 15%-a élt forgalomtól elzárt községekben.
A munka nagyobb termelékenysége, valamint a bérből és fizetésből élők érdekképviseleteinek követeléseit kifejező munkaügyi törvényhozás együttes hatására megvalósult a napi 8 órás munkaidő, és a legalább 1 napos, de egyes országokban és foglalkozási ágakban a 36 órás hétvégi pihenő, a víkend. A munkájukból élőknek is számottevően megnövekedett a szabadideje, amit pihenésre, szórakozásra, művelődésre fordíthattak. Ez időben vált szokássá a turizmus és az üdülés, a tömegek számára még csak hazai tájakon. Az 1914 nyara óta zajló viharos események növelték az érdeklődést a sajtótermékek iránt. Most már sok milliónyian olvasták a napilapokat és Tömegkultúra a képes magazinokat. Ez időben váltak közvéleményformáló hatalommá a tömegtájékoztatási eszközök (médiumok). A mozi, a rádió és a sajtó együttesen teremtették meg és szolgálták ki a népszerű igényekre épülő tömegkultúrát.
Címkékéletminőség életmód fejlődés Gazdaság komfort kultura történelem
Ezt mindenképpen olvasd el!
Tenochtitlán kettős piramisa
Az aztékok fővárosának, Tenochtitlán varosának története körülbelül 10 000 évre nyúlik vissza, amikor a Mexikói-öböl …