Kezdőlap / Otthon és család / Baba - mama / Felkészülés a fogantatásra – Mielőtt a gólya megérkezne…

Felkészülés a fogantatásra – Mielőtt a gólya megérkezne…

Pozitív családtervezésről akkor beszélünk, ha a házaspár, vagy az együtt élő nő és férfi eldönti, hogy közös gyermeket szeretnének. Ez akkor következik be, ha már mindketten felkészültek a szülői szerepre és a feltételek is adottak a gyermekvállalásra. Napjainkban még fontosabbá kellene, hogy váljon a felelősségteljes gondolkodás, mert a születendő kisember egészséges fejlődéséhez elengedhetetlenül fontos egy stabil szülői és egy megfelelő anyagi háttér. A babavárásra fel kell készülni mindkét félnek lelkileg és testileg egyaránt. Ha dohányoznak a leendő szülők, mindkét részről javasolt annak abbahagyása. A fő hangsúly azonban a gyermeket vállaló nő egészségén van, hiszen ő fogja magában hordozni az új életet. A koffein bevitelét a legminimálisabbra kell csökkentenie. Kávé helyett igyon gyümölcs-, vagy zöld teát. Fontos a rendszeres és egészséges táplálkozás, a főétkezések betartása. Az ideális testsúly megtartása lényeges, mert túlsúllyal vagy soványan megnövekszik egyes betegségek kialakulásának kockázata a magzatnál és az anyánál is. Kerülni kell a káros anyagokat; sok folyadék, zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű gabonából készült étel, sovány szárnyas hús és hal fogyasztása javasolt. Mindenképpen szükséges egy átfogó nőgyógyászati vizsgálat, amely fényt deríthet az esetleges problémákra, amelyek tünetmentesek lehetnek. A tervezett fogantatás előtt legalább három hónappal abba kell hagyni a fogamzásgátló tabletta használatát és elkezdeni a magzatvédő vitamin szedését, ezzel is csökkentve a magzati rendellenességek kialakulásának kockázatát. A szükséges fogászati kezelésekre is ajánlott időt szakítani, mert terhesség alatt a fogak gyorsabban romlanak és később sok kellemetlenséget okozhatnak. A várandósság alatt a szervezet fokozott fizikai terhelésnek és igénybevételnek lesz kitéve, ezért jó formában kell lennie a fogantatás pillanatában. Ez rendszeres testmozgással elérhető. A mindennapokból ki kell iktatni minden olyan veszélyforrást és ártalmat, ami akadályozhatja a teherbeesést, illetve a kisbaba egészséges fejlődését és a terhesség kihordását. (pl.: nehéz fizikai munka, stresszes munkahely esetén megtalálni az „arany középutat”) Egy pár életében az egyik legmeghatározóbb periódus a gyermekvárás, ezért érdemes minden szempontból felkészülni, hogy nyugalomban és várakozással telve élhessék át ezt a csodálatos időszakot.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Gyermekgondozási segély igénylés

A gyermekgondozási segélyt, más néven gyest igényelheti a szülő, nagyszülő, 16. életévét betöltött kiskorú szülő …

6 hozzászólás

  1. Hasznos tanácsokkal szolgál ez a cikk. Minden párnak igy kellene készülnie a babavárásra és akkor csak egészséges és boldog baba születne.

  2. Nagyon tetszik a cikk! Már tovább is küldtem barátnőmnek, aki babát vár. :)

  3. Tetszik! Tovább is küldtem egy-két érintettnek. :)

  4. Köszönöm mindenkinek! :-)

  5. Csatlakoznék az előttem szólókhoz és én is azt mondom, hogy nagyon hasznos kis olvasmány ez. :)

    (Csak zárójelben jegyzem meg: a cikk olvasása közben bevillant egy-két emlék, hogy a szülészet előtt hogyan is álltak sorba a dohányzó kismamák… Hatalmas pocakkal füstölögtek, nézni is rossz volt. :( Borzasztó. )

    • Sajnos így van… Az én körzetemben tavaly egy dohányzó kismama sem volt. Idén már akadt, de legalább megpróbált leszokni… Végül kiegyeztünk a csökkentésben. Viszont megfigyeltem, hogy akik leszoktak a baba miatt, általában a szoptatás befejezése után újrakezdték. :-(

Hozzászólás