Kezdőlap / Egészség és fitness / Depresszió / Legyünk urai a helyzetnek!

Legyünk urai a helyzetnek!

Könnyű azt mondani, szokták ezt hangoztatni a levert hangulatú, rossz kedélyállapotú emberek.

Korunk népbetegségének számított depressziós betegségnek is több fokozata van:

– külső tényezők – exogén depresszió, (ide sorolható a gyász, megélhetésből eredő problémák, sikertelenség,, válás)
– belső eredetű, – endogén depresszió, (pl ciklikusan változó kedélyállapot,
betegségből adódó, kedvtelenség, értéktelenek, tehetetlennek, elhagyatottnak érzi magát a beteg, semmire nem képes
összpontosítani, gondolkodása lelassul és súlyosabb esetekben téveszméi támadnak),

A gyakorlatban, hogy milyen fokú a betegség, szakorvos diagnózisa állapítja meg és ennek megfelelően kezeli a beteget. Ehhez azonban ismerni kell, hogy mi váltotta ki a depressziós hangulatot, rosszabb helyzetben a betegséget. A pontos diagnózis segít a depresszió fokának megállapításában. Fel kell tárni a beteg állapotát, ha kell szakorvos közreműködésével, ki és mi okozza a beteg viselkedésében rejlő zavart, a betegről alkotott szubjektív véleménye, a doktor eddigi tapasztalata hozzájárul, hogy milyen módszerrel tud majd javulást elérni a betegnél.

Az első lépés sokszor már azonnali javulást eredményez,

1.ha türelmesen meghallgatjuk az embert. Pl: veszekedő házaspároknál egy tányér törés enyhítő, levezető feszültséget
eredményez, Az elfojtott és felgyülemlett düh vagy a sírni tudás hiánya sokszor vezet enyhe depresszióhoz. Ilyenkor
javasolják, hogy „engedjen utat haragjának”.
2.Ossza meg problémáit, beszélje meg a párjával, baráttal mi váltotta ki rossz hangulatot, az odafigyelés a betegre is pozitív
hatást vált ki, szeretetérzés, nem vagyok egyedül, mások is lehetnek hasonló helyzetben.
3.Érintés szerepe, egy ölelés, cirógatás, masszázs segít a megnyugtatásban,
4.Gondolkodjon pozitívan, nézze a rossz dolgok jó oldalát, mit tanulhat belőle,
5.Képzelje magát békés környezetbe, mondogassa, hogy “nyugodt, békés a világ körülettem”, táncoljon, az ének, a zene, a
festés, a rajzolás segít másra koncentrálni, környezetváltozás, egy jó séta.
6.Vegyen mély lélegzetet, a helyesen végrehajtott levegővétel egyrészt figyelemelterelés, másrészt pedig a vér megtelik több
oxigénnel és ezek az erős, mély légzésvételek segítenek a borongós, letört hangulat leküzdésében,
7.Vezessen naplót, írja le, hogy mi történt, mi váltotta ki a levertséget és mik hatnak arra, hogy megváltozzon ez az állapot.

Természetesen a fentiek csak az első lépéseknek számítanak. Vannak olyan „betegek” akik ezekkel a módszerekkel gyógyíthatók.
Ez az egyszerűbb, emberi segítség kevés a súlyosabb depresszióban lévőknek. Mivel a depressziónak az egyén szempontjából sajátos, egyedi okai vannak, a diagnózis és a gyógyulási folyamat tekintetében is egyedinek, egyénre szabottnak kell lennie.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

A depresszió irányítja a testet és a lelket

ÉrzésekA boldogtalanság érzése az első jele annak, hogy ön lehangolt. Szomorúnak, csüggedtnek érzi magát és …

Hozzászólás