Az alvászavar

Ha éjszakáidat álmatlanul forgolódva töltöd, valószínűleg ezer módot kipróbáltál már, hogy el tudj aludni. A legfontosabb azonban, hogy először megtaláld az inszomnia kiváltó okát, hogy azután annak megfelelően orvosolhasd a problémád.
Az alvászavarnak általában élettani, fizikai, pszichés, pszichiátriai vagy gyógyszerekkel, drogokkal kapcsolatos okai lehetnek. Élettani okok közé tartozhatnak a külső környezet zajai és fényei, a kényelmetlen fekvőhely, a nem megfelelő hőmérséklet, a késői koffein vagy alkohol tartalmú ital fogyasztása, a napközbeni szundikálás vagy az esti órákban folytatott testedzés. Különböző orvosi problémák is vezethetnek álmatlansághoz, mint például az asztma, az allergiás orrdugulás, viszketés, idegrendszeri betegségek, erős fájdalmak. Egyes fennálló élethelyzetek pozitív vagy negatív stressz reakciója is befolyásolhatja éjszakai pihenésünket. Magánéleti problémák, anyagi nehézségek, munkahelyi gondok miatti aggódás, szorongás, vagy egy jövőbeni eseménytől való izgatott lelkiállapot, tervezgetés kiveri a szemünkből az álmot. A pszichiátriai betegségek nagy része, leggyakrabban a depresszió, a pánikbetegség, a skizofrénia és a szorongásos betegségek szintén alvási nehézségekkel járnak együtt. Ugyanígy a gyógyszerek, drogok és egyéb élvezeti szerek (összességében az efedrin és teofillin tartalmú készítmények, a szívgyógyszerek, a kokain, az amfetaminszármazékok, koffein, az alkohol) használata is negatívan hat az alvási szokásokra. Éppen ezért csapda lehet, ha az álmatlanság megszüntetésére altatókat és nyugtatókat szedünk, hiszen ezek csak átmenetileg szüntetik meg a tünetet, az okot azonban nem, függőséget okoznak, ráadásul felborítják az alvás természetes ritmusát, és még inkább fokozzák az alvászavart. Érdemes inkább gyógynövényekhez nyúlni segítségképpen, és életmódbeli változtatásokra is szükség lehet. A macskagyökér, a citromfű tea, a kamilla, orbáncfű, levendula ellazítanak, megnyugtatnak, egyúttal biztosítják a nyugodt alvást. A jó levegőn végzett rendszeres testmozgás oldja a stresszt, és segít beállítani a megfelelő alvás-ébrenlét ciklust. Azonban ha a tünetek még néhány hét elteltével is fennállnak, és már a napközbeni teljesítményünket is nehezítik, forduljunk szakemberhez.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Vérszegénység- anaemia

A vérszegénység nem azt jelenti, hogy kevesebb vérünk van, hanem azt, hogy a vér oxigénellátó …

Hozzászólás