Kezdőlap / Üzlet / Marketing / Az elektronikus banki szolgáltatások vizsgálata a SWOT-analízis alapján

Az elektronikus banki szolgáltatások vizsgálata a SWOT-analízis alapján

Gyengeségek és veszélyek: Az elektronikus csatornákon keresztüli szolgáltatás terjedése a bankok számára egyrészt negatív következményekkel (jövedelmezőség csökkenése, verseny erősödése) is járhat, másrészt, pedig lehetőségeket is jelent.
Az elektronikus hálózatokon – azokon belül is elsősorban az Interneten – mint alacsony költségű, korlátlanul hozzáférhető technológián keresztüli szolgáltatásnyújtás lehetősége átalakíthatja akár a belföldi, akár a külföldi bankpiacra való belépés hagyományos korlátait. Ennek következtében egyre több nem banki intézmény léphet be a helyi piacokra, illetve egyre több bank terjeszkedhet külföldön. Ennek ellenére Európa legtöbb országában is csak egy-két „virtuális bank” jelent meg, melyek ügyfélszámát messze meghaladja a tradicionális bankok on-line ügyfeleinek száma. A „virtuális bank”-ok gyors kezdeti fejlődése sokkal inkább az alkalmazott agresszív árazási és reklámozási gyakorlatnak köszönhető, ami azonban hosszú távon nem kifizetődő. A jövőben várható egyéb – Internethasználatot is lehetővé tevő – eszközök térhódítása következtében felgyorsulhat az Interneten keresztüli bankolás. Az elektronikus elosztási hálózatokból eredő addicionális kockázatok (az üzleti partner hitelességének kérdése, a tranzakció komoly késés nélküli, meghamisíthatatlan lebonyolódásának problémája, illetékteleneknek az információhoz jutása, az adatok megmásítása, a rendszerleállások, stb.) szintén hozzájárulhatnak ez e-banking vártnál lassabb terjedéséhez. Komoly feladatot jelent az ügyfelek meggyőzése a nyújtott szolgáltatások biztonságosságáról, illetve az ügyfelek megfelelő információkkal való ellátásáról, a reklamációk kezelésének és a jóvátételnek megfelelő szinten történő megvalósításáról.
Biztonsági szempontból nem elhanyagolható az on-line banki csalások száma sem.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

A piaci rések

A fogyasztói szükséglet feltérképezése a marketing lépéseinek egy fontos kezdeti eleme. A szegmentálás és a …

Hozzászólás