Kezdőlap / Üzlet / Vatera / Egy magyar sikertörténet, avagy hogyan lett a Vatera

Egy magyar sikertörténet, avagy hogyan lett a Vatera

A budapesti székhelyű Vatera-t 2000-ben alapította Gerő Viktor és Csupor Erik. A korábban kalapács néven futó oldal nevét a görög Leszbosz szigetének tengerpartjáról kölcsönözték. Ismerve a magyar viszonyokat, és az emberek hozzáállását az új dolgokhoz, kellett néhány év, mire az oldal befutott. Ezt az üzemeltetők is tudták, s türelmesen vártak, így 2006-ra a Vatera forgalma meghaladta az ötmilliárd forintot, 2007-ben pedig már a negyedik legtöbbet keresett kifejezés volt a kereső oldalakon.
Ugyanebben az évben az egyetlen magyar cégként szerepelt az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) 200 legjobb technológiai magáncégét jutalmazó Red Herring 100 Europe díj döntősei között, az Év Internetes Kereskedő Díjat pedig két egymást követ évben (2006, 2007) is elnyerte.
A Vaterának idehaza egyetlen egy vetélytársa akadt csak a TeszVesz formájában. De mivel a Vatera nagyobb volt, ezért egy laza csuklómozdulattal felvásárolta azt, így egyetlen kézben- pontosabban cégben- koncentrálódott a piac. Jelenleg a magyar Ebay felfuttatásával próbálkoznak, – mert azt is megvették – de egyenlőre még mindig az anyacég a legkedveltebb a magyar online piacosok körében.
Aztán 2009. áprilisban egy merész húzással bevezették a termékfeltöltési díjat, aminek hatására a termékszám 2 000 000-ról május 1-jére 600 000-re csökkent. Néhány hónap után a termékszám újra emelkedni kezdett az intenzív reklámkampánynak köszönhetően, így az év végére már több, mint 900 000 termék volt található a Vatera kínálatában, és ez a szám azóta is csak emelkedik.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Eladás a Vaterán

Sokan csak vásárlási céllal használják a vaterát, de van otthon pár megunt, vagy már nem …

Hozzászólás