Kezdőlap / Testépítés / Fitnesz 2. rész

Fitnesz 2. rész

A fitnesz, az egészséges, teljes életmód részeként, az alakformálás egyik legkönnyebben gyakorolható kategóriája. Mint ahogy az előző részben is leírtam, néhány igazán könnyen elsajátítható gyakorlattal pár nap alatt fittebbek, és energikusabbak lehetünk. Eddig a láb formálását néztük át, most folytatnám a popsi, a has, és a derék formálásával.
1. Guggolás: Ebben a gyakorlatban nem guggolunk le teljesen, inkább csak ahhoz közeli testtartást veszünk fel. Lábainkat összezárjuk, a hátunkat tartsuk egyenesen, és az izmainkat feszítsük meg. Kezünket tartsuk előre, szorítsuk ökölbe. Ezután emelkedjünk lábujjhegyre, és dőljünk kicsit előre, próbáljuk ezt tartani kb. 30 másodpercig. Miután lazítottunk egy kicsit, ismételjük meg 5-ször. Ezzel a gyakorlattal a popsinkat formálhatjuk.
2. Láblendítés: Ehhez a gyakorlathoz álljunk egyenesen, majd az egyik lábunkat erőteljesen lendítsük hátra, és mindkét kezünket előre, egyszerre. Ezt váltogassuk mindkét lábbal, 8-szor ismételjük meg.
3. Oldalemelés: Álljunk széles terpeszbe, az egyik lábunkat nyújtsuk ki, a másik térdünket pedig hajlítsuk be. Tegyük kezeinket a behajlított lábunkra, és a másik (nyújtott) lábunkat emeljük fel, ameddig csak tudjuk. Ezt is 8-szor érdemes megismételni lábanként.
A következőkben a has formálásához néhány tipp:
1. Emelés lábujjhegyről: Álljunk négykézlábra, de úgy hogy ne a térdünkre, hanem a lábujjhegyünkre támaszkodjunk közben. A gyakorlat elvégzéséhez annyit kell tennünk, hogy az egyik lábunkat kinyújtjuk hátra, és közben megfeszítjük hasizmunkat. Ezt lábanként váltogatva 16-szor érdemes elvégezni.
2. Csípőformázás, és hasizom erősítés: Támaszkodjunk a jobb oldalunkra úgy, hogy a tenyerünket és a lábfejünk oldalát támasztjuk a földre. A két lábfejet tartsuk egymáson, a másik kezünket pedig helyezzük a derekunkra. A csípőnket nyomjuk felfele, próbáljuk meg minél magasabbra. 8-szor ismételjük meg, mindkét oldalon.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Testalkat típusok

Mielőtt belefognánk a testépítésbe – vagy bármilyen más sportot elkezdenénk – fontos, hogy megismerjük a …

Hozzászólás