Kezdőlap / Üzlet / Marketing / Marketing-mix: Promotion

Marketing-mix: Promotion

Az emberek többségét nagyon nehezen lehet meggyőzni arról, hogy ennél és ennél a banknál igényeljenek és nyissanak számlaszámot. Ha bele gondolunk ezt a nagy akadályt kell áthidalnia egy cégnek és törekedni arra be vetve minden stratégiát, hogy ő legyen a többi közül a nyerő partner. Elsősorban a cégeknek azokhoz a fogyasztókhoz kell szólniuk, akik még nem vették igénybe az elektronikus banki szolgáltatásokat, vagy éppen azokhoz, akik nincsenek megelégedve jelenlegi bankja által kiadott kondíciókkal.
Mindenekelőtt meg kell őket győzni, hogy az adott banktól szerezzék be a „terméket”, mert ott a legjobb, legolcsóbb, legszebb. Mindegyik neves bank természetesen rendelkezik saját honlappal, amely elengedhetetlen már, hiszen a honlapokon is találhatunk akciókat és kondíciókat egyaránt. Az esetleges ügyfél meglátogatja a honlapot és utána nézhet az őt érdekelt szolgáltatásoknak. Megnéztem egypár OTP Bank katalógust, melyek rendkívül igényesen vannak kivitelezve, jól áttekinthetőek, egyértelműen eljuttatják a szükséges információkat a potenciális ügyfelekhez. Ennek ellenére szerintem a honlapjuk egyszerűen csapnivaló, hiába szerepelnek ott is a szükséges információk, semmi következetesség nincs az elrendezésben és nehezen kibogarászhatóak az adatok. A legtöbb ügyfél ezért tartózkodik az interneten felkeresni bankját, mivel nem tud kiigazodni a sok felesleges reklámokból és ebből fakadóan fél attól, hogy ott nem tudja elintézni biztonságosan a dolgát. A CIB Bank aránylag egész jó honlappal rendelkezik, de a cég internetes hirdetését is rögtön észrevehetjük. Persze érthető a cégek óvatossága az internetes hirdetéssel, mert ezeknek nagyon rossz a „rákattintási” arányuk: megfelelő célközönség esetén is alig megy 1% fölé. Szerintem azért jól taktikázik a hitelintézet, mert a honlapon az érdeklődő be tud lépni a kávézóba, ahol például online-hiteligénylést is hajthat végre!

Ezt mindenképpen olvasd el!

A piaci rések

A fogyasztói szükséglet feltérképezése a marketing lépéseinek egy fontos kezdeti eleme. A szegmentálás és a …

Hozzászólás