Kezdőlap / Tag Archives: tanulás (page 6)

Tag Archives: tanulás

A tanuláspszichológia illetékessége

A tanuláspszichológia illetékessége akkor válik nyilvánvalóvá, ha arra keressük a választ, hogy mik a pszichés megbetegedések okai, s hogyan befolyásolják ezeket a gyermekkori tapasztalatok. Ez a kérdés nagyon jelentős, hiszen ha tudnánk, hogy mi okozza a neurózist vagy a szkizofréniát, akkor azt is tudnánk, hogy mit tegyünk a gyógyítására, sőt: …

Érdekel a cikk folytatása? »

A mániás-depresszív pszichózis

A mániás-depresszív pszichózis, mely újabban valamilyen okból ritkábbá válik, míg a szkizofrénia gyakoribbá (vagy legalábbis gyakrabban fedezik fel). A mániás-depresszív pszichózist azért nevezik így, mert váltakozva jelennek meg a mániás és a depressziós szakaszok (hiperaktivitás, diadalmámor, illetve lehangoltság). Ritkábban előfordul az is, hogy csak depresszió vagy csak mániás rohamok váltják …

Érdekel a cikk folytatása? »

A beszámíthatatlanság

A pszichózis általában beszámíthatatlanságot is jelent. A beszámíthatatlanság jogi és nem orvosi vagy pszichológiai terminus: azt jelenti, hogy a beteg nem képes önálló életvitelre, azaz rászorul mások gondoskodására, sőt orvosi felügyeletre is. De nem minden pszichotikus beszámíthatatlan. Az a hölgy például, aki egy fizikai tanszék titkárnője volt és állítása szerint …

Érdekel a cikk folytatása? »

Karrierépítés

Az ember egyik alapvető igénye önmagával szemben, hogy produkáljon, karriert csináljon, elérjen valamit (a „karrierbe” beleértve a házasságot és a családalapítást is), egyszóval, hogy valamivé váljék saját maga és mások szemében. A pszichés egészség és a kiegyensúlyozott kedély szempontjából alapvető az önbizalom és a hozzáértés érzése, tehát bizonyos fokú pozitív …

Érdekel a cikk folytatása? »

Viselkedészavarok

A viselkedés kutatója természetesen olyan problémákkal is foglalkozik, mint a viselkedészavarok vagy a gyermeki viselkedés fejlődésbeli elmaradása. Ugyanakkor ez a rész megadja a választ arra, miért szükséges az Olvasónak az akadémikus pszichológiával töltenie idejét, mielőtt másokon kezdene segíteni. A motiváció, a tanulás, a percepció és hasonlók mind iskolás, akadémikus témák, …

Érdekel a cikk folytatása? »

Harry Potter és a titkok kamrája

Harry Potter betöltötte a 12. életévét, és indulna vissza a Roxfortba, hogy megkezdje második tanévét a szeretett varázslóképzőben. Indulna, ha valaki, vagy valami nem akarná folyton megakadályozni ebben. Lekési a Roxfortba tartó vonatot, így Ronnal együtt kénytelenek egy repülő autóval cseppet sem figyelemfelkeltő módon eljutni az iskolába. Ahol ezek az …

Érdekel a cikk folytatása? »

A tehetséges gyermek és a közösség

Azok a gyermekek, akik különleges IQ szinttel rendelkeznek, minden külső presszió nélkül, saját késztetésből már iskoláskoruk előtt megtanulnak olvasni és írni. Ez sem törvényszerű, nem érvényes minden tehetséges gyermekre. Nem tudjuk az okát ezeknek a különbségeknek. A korai olvasás és írásismeret azzal a következménnyel járhat, hogy a gyermek csúnyán ír, …

Érdekel a cikk folytatása? »

A korai kérdések megválaszolásának pontos fontossága

A tehetséges gyermekek jó alvók, ezúton nyerik vissza a napközben kimerített, de a következő napon újra szükséges magas energiaszintet. Noha a nagy tehetségű gyermekek az őket különösen érdeklő dologra koncentrálnak és feladattudatuk is erős, egyidejűleg más dolgokkal is tudnak foglalkozni. Ez annak köszönhető, hogy az információk felvétele és feldolgozása esetükben …

Érdekel a cikk folytatása? »

A produktív érintkezés

A produktív érintkezés a környezettel beszéd útján; ellentétben a reproduktív érintkezéssel, nyilvánvalóan a nagy tehetségű gyermek egyik fontos jellemzője. Erre a jelenségre már számos könyvben és folyóiratban felhívták a figyelmet. Ha a következőkben megkíséreljük a nagy tehetségűek néhány ismérvének leírását, gondolnunk kell arra, hogy a lista nem lesz teljes és …

Érdekel a cikk folytatása? »

Ok és okozati összefüggés

Az a tapasztalat is, hogy nem minden nagy tehetségű tanuló tud korán olvasni vagy számolási műveleteket elvégezni. Csak tudásvágyából lehet arra következtetni, hogy a gyermek figyelme a „tanulási dolgok” felé irányul. Ezt a spontán megnyilvánuló érdeklődést gyakran negatív módon ítélik meg a pedagógusok, akik az első és második osztályban találkoznak …

Érdekel a cikk folytatása? »
Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (“sütiket”) használunk. A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába.   További információk
Rendben