Csak növény

A vegán étrendet követők, élelembevitel szempontjából, alapvetően 5 csoportba sorolhatóak.
Vannak, akik csak növényi eredetű táplálékot vesznek magukhoz, vannak, akik már gyümölcsöt, vagy akár magvakat is fogyasztanak, de a legelvetemültebbek azok, akik állati eredetű nyersanyagokat, sőt halat és baromfit is esznek.
A sor végére egészen baráti lett a vegetarianizmus megközelítése. Ha lehet valami kevéske húst enni, az már vállalható közelségbe hozza ezt a sokak számára ismeretlen életmódot. A választás még így is igen nehéz, ezért lássunk előnyöket és hátrányokat is szépen sorban.
Az irányzatot szigorúan követők sokkal kevésbé stresszesek. Kellő időt szánnak az étkek megtervezésére, elkészítésére, és nagy gondot fordítanak alapanyagaik minőségére. Alapanyagaik biotermékek, adalékanyagaik természetes eredetűek, fűszereik friss fűszernövények. Nyilván nagyobb költséggel kell számolni, mint azoknak, akik a piacon, vagy a zöldségesnél veszik meg a nem bio-kertészeti termékeket.
Ha valaki vegetáriánus, kisebb eséllyel fog stroke-ot kapni, mint vegyesen táplálkozó embertársa, de számolni kell bizonyos hiánybetegségek esetleges felbukkanásával. A nem megfelelő fejlődés, a csontritkulás komoly gondokat okozhat. Túl sok vitamin és ásványi anyag marad ki a rendszeres étkezésükből, ezért tanácsos pótolni azok hiányát, méghozzá gondos rendszerességgel. Amennyiben ezt a fontos alapszabályt valaki huzamosabb ideig figyelmen kívül hagyja, kóros állapot megjelenését tapasztalhatja. Vigyázat! Irreverzibilis folyamatok elindulása esetén az egészség már nem nyerhető vissza még a legjobb orvos hathatós segítségével sem. Ezt talán nem érdemes kockáztatni.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Vegetáriánus étrend önmagában nem garancia az egészséges élethez.

Három csoportba sorolhatók azok az emberek akik: – az igazi vegetáriánus nem esznek húst, vagy …

1 hozzászólás

  1. Szerintem mindegy szélsőség gonddal jár… viszont az szomorú helyzet van, hogy bár állandóan szó van az egészséges táplálkozásról, sokaknak az anyagiak döntik el, hogy mit ehet és mit nem…

Hozzászólás