Kezdőlap / Üzlet / Marketing / Vásárláshelyi reklámozás

Vásárláshelyi reklámozás

A Kraft Foods a Milka-kínálatának népszerűsítésére nagyon jól bevált az üzletekben alkalmazott módszere, mely szerint nem a többi csokoládéval vegyítve, hanem külön állványokon árulják termékeiket. Körülbelül négy évvel ezelőtt a Kraft Foods több száz fémállványt és kosarat vásárolt, azzal a céllal, hogy a szezonális kínálatát ezeken jelenítse meg. Ezt a módszert tehát először a húsvéti és karácsonyi figurás termékeknél alkalmazták, majd a siker után bevezették a hétköznapi termékek eladásának növelése érdekében is. Mára már azt is elérte a cég, hogy a hiper- és szupermarketekben több állványt állítanak fel egymás mellé kör alakba. A szezonális kínálatot az ünnepek előtt hat héttel, egy cég munkatársai helyezik el az üzletekben. Mindemellett a szezonális termékek esetén hoszteszpromóció is részét képezi az eladásnak. Például húsvétkor Milka-“nyuszilányok” foglalkoznak a gyerekekkel (arcfestés, locsolóversek tanítása stb.) a boltokban. A promóció körülbelül két héttel az ünnepek előtt kezdődik, és leginkább hétvégeken zajlik. Ezen kívül a nagyobb üzletekben ünnepek előtt rendkívül fontos a megjelenés, így a csokoládék jelen vannak a polcokon is, de a Milka színeire festett állványokon, raklapokon is. A szervezők a polckép kialakításakor arra is figyeltek, hogy a különböző fajta és méretű cikkek látvány szempontjából azonos arányban jelenjenek meg. Például az apró figurákból nyilvánvalóan több kerül a kínálóra, mint a nagy felületet elfoglaló termékekből. Az üzletekben árjelző táblákat is ki kell alakítani, ami nem egyszerű feladat. Erre a cég munkatársai egy olyan megoldást találtak ki, amely igen érdekes, ugyanis grafikai elemekkel díszítették a polcokat, amely egy történetet mesél el a vásárlóknak és a gyerekeknek és egyben megmutatja a kínálatot, illetve az árakat!

Ezt mindenképpen olvasd el!

A piaci rések

A fogyasztói szükséglet feltérképezése a marketing lépéseinek egy fontos kezdeti eleme. A szegmentálás és a …

Hozzászólás