Kezdőlap / Egészség és fitness / Fogyókúra / Bőséges reggeli-diéta

Bőséges reggeli-diéta

A bőséges reggelin alapuló diéta Dr. Daniela Jakubovicz nevéhez fűződik, aki venezuelai klinikai professzor. Ő azt mondja, hogy a fogyókúrázóknak nem kell hasztalanul vágyakozni olyan ételekre, mint a pizza vagy a csokoládé, és mégis fogyhatnak, ha ezeket reggel 9 óra előtt eszik meg.
Eredménye egy olyan összehasonlító vizsgálatra alapul, amelyben egy csoport fogyókúrázó alacsony szénhidrát-tartalmú étrenden volt, míg a másik csoport mérsékelten alacsony szénhidrát-tartalmún bőséges reggelivel. Bár a bőségesen reggelizők 155 kalóriával többet fogyasztottak naponta, nyolc hónap múlva testsúlyuk 21 százalékát leadták, míg a másik csoport tagjai csak 4,5 százaléknyit.
A reggeli és a fogyás közötti kapcsolat már régóta ismert, de Jakubowicz doktornő azt is kidolgozta, mikorra érdemes időzíteni és mennyi szénhidrátot, fehérjét és kalóriát lehet fogyasztani a nap során.
A gazdag reggeli beindítja az anyagcserét és csökkenti a napközbeni étvágyat, nem fogunk mindenfélét megkívánni idő közben. Ez nemcsak a fogyásban segít, hanem a szív-és érrendszeri betegségekre, valamint a cukorbetegségre való hajlamot is csökkenti.
Minden nap bőséges reggelivel kezdődik, ami körülbelül 6oo kalóriát tartalmaz, és gazdag mind fehérjében, mind szénhidrátban. Az ebéd és a vacsora azonban szénhidrát- és kalóriaszegény, velük együtt a napi energiabevitel összesen 12oo kalória körül kell hogy legyen. Reggel lehet édességeket is fogyasztani, mert ilyenkor magas a szerotonin szintünk, és kevésbé kívánjuk az édességeket. Ha szigorítjuk a szénhidrátbevitelt, az viszont az édességek iránti sóvárgáshoz vezet, ami könnyen kontrollálhatatlanná válik.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Asztrodiéta – Halak

A Halak (02. 20.–03. 20.) csillagjegyűek sikeres diétájához néhány jó tanács. Mottó: „Az ivás hozza ...

Minden vélemény számít!