Kezdőlap / Egészség és fitness / Pszichológia / Hagyjunk fel a szorongással

Hagyjunk fel a szorongással

A szorongás akár hasznos is lehet, ha arra ösztönöz bennünket, hogy cselekedjünk és megoldjunk valamilyen problémát. De ha azon rágódunk, hogy “mi van, ha…” és folyton a legrosszabb lehetőségekre gondolunk, akkor az aggodalom problémává válik. A kétségek és félelmek csak tönkretesznek bennünket, egyáltalán nem eredményesek vagy motiválóak. Elveszik az energiánkat, és negatív hatással vannak mindennapi életünkre. Jó hír, hogy a tartós szorongás egy szokás, és megtanulhatjuk, hogyan szabaduljunk meg tőle. Edzhetjük magunkat, hogy nyugodtak és összeszedettek maradjunk, és az életünkre pozitívabban tekintsünk.

Miért olyan nehéz abbahagyni az aggódást?
A folyamatos aggódás igen megterhelő. Egész éjszaka nem tudunk aludni, nappal pedig folyamatosan feszültek és ingerültek vagyunk tőle. Senki nem szereti úgy érezni magát, mintha idegroncs lenne.

Akkor miért olyan nehéz abbahagyni az aggódást?
A legtöbb tartós szorongó számára csak olaj a tűzre az, amit a aggódásról hisznek.
Azt gondolhatják például, hogy a tartós aggódás káros, hogy beleőrülnek, vagy hogy megbetegíti őket. Attól félhetnek, hogy a szorongás teljesen eluralkodik rajtuk, és soha többet nem múlik el.
Azt is gondolhatják, hogy az aggódás segít elkerülni a rossz dolgokat, felkészít a legrosszabbra és megoldáshoz vezet.
Az, ha negatívan gondolkodunk az aggódástól, az még szorongóbbá tesz bennünket. A pozitív megközelítés azonban ugyanúgy káros! Nehéz feladni egy szokást, ha azt hisszük, hogy megvéd bennünket. Ahhoz, hogy teljesen megszabaduljunk az aggodalomtól és a szorongástól. Ha egyszer felismertük, hogy a szorongás egy probléma, nem pedig megoldás, visszanyerjük az uralmat szorongó elménk felett.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Mi a mentáltréning?

A mentáltréning a „mentális” és a „tréning” fogalmakból áll. A tréningezés arra irányul, hogy jobb …

Leave a Reply