Kezdőlap / Üzlet / Marketing / Reklám+ajándék

Reklám+ajándék

Bizonyára Te is sokat törted a fejed, hogy hogyan szólíthatnád meg potenciális ügyfeleid, vajon melyik lenne a legideálisabb marketingeszköz, amely segítségével üzeneted elérné a célcsoportod.

Napjainkban azt kell, hogy mondjam, a hatékony reklámra vágyóknak igen nehéz dolga van, hisz az egyre bővülő piacon kialakult túlkínálat következtében olyan reklámzaj jött létre, melyet túlharsogni csak nagyon nehezen lehet. De ne keseredj el, hisz azért indítottuk ezt az online mini-tanfolyamot, hogy segítsünk és tanácsot adjunk, hogyan tűnj ki a konkurens cégek közül.

Egy kis kreativitás, egyedi ötlet és a siker garantált. A lényeg, hogy ne utánozd, vagy kövesd a konkurencia példáját! Inkább tűnj ki, nyújts valóban egyedit és mutasd meg, hogy a Te céged a legjobb választás!
Na, de térjünk vissza a marketingeszközökhöz! Az elektronikus médiában történő hirdetés, mint tudjuk, nagyon költséges. A kisebb vállalkozások ennél hatékonyabb hirdetési formát is találhatnak, amely nem viszi el a marketing büdzsé nagy részét, mégis jobban lefedi a célcsoportot. Ugyanez a helyzet az újságokban elhelyezett hirdetésekkel: automatikusan átsiklik rajtuk az olvasó szeme, anélkül, hogy akár egy pillantást is vetne rájuk. Talán Te is hirdetsz, vagy hirdettél már újságokban. De mit gondolsz a hatékonyságáról, ha megnézed a hirdetés költségének és az általa generált forgalom arányát?

A fenti módszerek helyett én inkább egy, a KKV szektorban eddig még kevéssé használt lehetőség mellett tenném le a voksom: a reklámajándék mellett! Gondolj csak bele! Már maga a szóösszetétel is milyen kifejező: adsz valamit, ami egyben ajándék (vagyis örömet okozol vele és kifejezed figyelmességed), ugyanakkor reklám is (vagyis növeli céged ismertségét).

Ezzel a siker garantált: alkalmas új vevők figyelmének felkeltésére és a cégedhez csalogatására, valamint a régi ügyfelek megtartására. Ráadásul a tévhitekkel ellentétben egyáltalán nem drága és megfizethetetlen hirdetési forma, tehát nemcsak a multik kiváltsága. Te is megengedheted magadnak!

A statisztikai adatokból tisztán látszik, hogy a lakosság körében a reklámajándék a legelfogadottabb hirdetési forma. Ami nem meglepő tekintve, hogy üzeneted egy hasznos és praktikus apróság köré helyezve igyekszel továbbítani, ami kétségtelen, hogy imponál az ügyfeleknek, ezért jobban célba is ér.

Emellett jóval tartósabb a hagyományos eszközöknél: gondold csak végig, egy szórólap esetében például a többség megnézi a képet, a kiemelt kulcsszavakat és ha éppen nem kelti fel az ott reklámozott termék, vagy szolgáltatás a figyelmét, rögtön hajítja is a kukába. A jó reklámajándékot azonban elteszik rajta a cég logójával, címével és telefonszámával.

Egy lapkiadással foglalkozó vállalkozó elkeseredetten fordult hozzánk, hogy az olvasás népszerűsége fokozatosan csökken és nem tudja, hogyan szólíthatná meg célcsoportját, különösen a fiatalokat. Javaslatunkra végül trendi kitűzők mellett döntött, hisz miért ne jöhetne az olvasás is ismét divatba a kitűzőhöz hasonlóan. Végül elkezdett olvasóin hirdetni és bevált: a fiatalok elkezdték olvasni a lapot és büszkén viselték a lapot hirdető kitűzőt ruhájuk kiegészítőjeként.

De érdekes példa lehet annak a szappan- és illatszergyártással foglalkozó cégnek az esete is, aki a hímzett zsugortörölközőt választotta. A préselt törölköző vízbe rakva 5-6 perc alatt visszanyeri eredeti formáját, bevésve ezzel magát a vevők emlékezetébe. Kislányom azóta csak a „vízben kinyíló” törölközőt hajlandó használni, így a cég folyamatosan jelen van fürdőszobánkban…

és még ki tudja hány vevő törölközőtartójáról köszön vissza nap, mint nap a vállalat emlékeztetve ezzel a vevőket, hogy hova forduljanak, ha szappanra, vagy illatszerre van szükségük.

A tanulság tehát az, hogy a jól felhasznált reklámajándék örömet okoz és megkülönböztet a konkurenciától.

Ezt mindenképpen olvasd el!

A piaci rések

A fogyasztói szükséglet feltérképezése a marketing lépéseinek egy fontos kezdeti eleme. A szegmentálás és a …

Hozzászólás