Kezdőlap / Egészség és fitness / Fogyókúra / Savasodás és diéta

Savasodás és diéta

A ph – érték mutatja meg, hogy valamilyen anyagnak milyen a kémhatása. 7-nél semleges, ez alatt savas, felette pedig lúgos értéket kapunk.
Szervezetünk több milliárd sejtje lúgos kémhatású. A lúgos sejtek működésük során savat termelnek, ez a sav látja el a sejteket energiával, viszont nem szabad engedni, hogy túl sok termelődjön belőle. Ennek kitűnő példája az izomláz esete, amikor a tejsav felhalmozódása okoz kellemetlen tüneteket.
Ha azonban felbomlik az egyensúly, elsavasodásról beszélünk, mely számos kellemetlen tünetet okozhat.
A túlzott savmennyiség oxigént von el a vértől, s oxigén hiányában az anyagcsere lelassul. Az étel lassabban emésztődik, ami elhízáshoz vezet. A tápanyagok nem szívódnak fel olyan hatékonyan, ez a szervek és a sejtek további savasodásához vezet. Így az elfogyasztott étel ahelyett, hogy energiává alakulna, csak pang a szervezetben és további túlsúlyhoz vezet.
Leginkább savasító és napjainkban túl sokat fogyasztott ételeink és italaink a kávé, a cukor, a liszt és az alkohol.
A stresszes életmód is savasodáshoz vezethet hosszú távon.
Ahhoz, hogy helyreálljon az egyensúly szervezetünkben, a megfelelő módon és összetevőkből álló élelmiszereket kell fogyasztanunk. A megfelelő diéta kiválasztásával sokat tehetünk a felhalmozódott zsír lebontásáért és a kémiai egyensúly helyreállításáért.
A lisztből készült élelmiszerek, péksütemények, kenyér fogyasztását a minimálisra kell csökkenteni, de még célszerűbb ha ezeket teljesen kiiktatjuk.
Kávé és alkohol nem fér össze a diétával.
A testmozgás segíti a keringést és ezáltal a mérgek kiürülését. A méreganyagok távozásával előfordulhat, hogy egy ideig fáradékonyabbnak érezzük magunkat, de amint feltöltődött testünk rostokkal, vitaminokkal és ásványokkal, újra energikusnak érezhetjük magunkat.

Ezt mindenképpen olvasd el!

Amerikai diétázás

Az amerikai diétával megismeri a kalóriaszegény táplálkozást és a súlya is jelentősen csökken majd. Vitamindús, …

Hozzászólás