A pranajama

A pranajama a szanszkrit nyelvben a légzés tudományát jelenti. A légzés a jóga fontos része, amelyről még szó lesz. A prana az életet adó erő vagy energia, ami a légzéstechnikák tudatos használata közben önti el a testünket, és ami a test, a lélek és a szellem teljes egyesüléséből fakadó nyugodtság és frissesség érzetét kelti. Ne felejtse el, hogy a légzés a lélek közvetlen kifejezése. A következőkben ismertetett technikák eredményesen teremtenek egyensúlyt bármelyik test-lélek típusú, vagy doshájú egyénben.
Próbáljon ki néhányat, vagy akár mindegyiket a következő légzéstechnikák közül, hogy alapos változást idézzen elő a test-lélek – fizikai, érzelmi és szellemi – állapotában. Ezeket a technikákat önállóan, de meditálás előtt is használhatja.

Váltakozó orrlyukú légzés
Ennek a technikának a neve nadi shodhana. A nadi a„keringés csatornái”-t, a shodhana pedig a„megtisztulás”-t jelenti. Vagyis a gyakorlat során kitisztulnak a keringési csatornák, ami segíti az összpontosítást, oldja a feszültséget, megszabadít az idegességtől. Habár a gyakorlat bárki számára hasznos, az ideges, nagyon aktív Vata-lélek lenyugtatására különösen ajánlott.
1. Helyezkedjen el kényelmesen, egyenes háttal.
2. Jobb kezének gyűrűsujjával fogja be a bal orrlyukát. Lélegezzen lassan a jobb orrlyukán keresztül.
3. Vegye le az ujját a bal orrlyukáról, és fogja be a jobb orrlyukát a hüvelykujjával. Fújja ki lassan a levegőt a bal orrlyukán keresztül. Végezzen rekeszizomlégzést. A be- és kilégzés időtartama lehetőleg egyforma legyen.
4. Ismételje meg a gyakorlatot még kétszer: belégzés a jobb orrlyukon, kilégzés a bal orrlyukon.
5. A ki- és belégzést végezze ellentétes orrlyukkal: belégzés a bal orrlyukon, kilégzés a jobb orrlyukon összesen háromszor. Ha kívánja, emelheti a légzési ciklusok számát.

Ezt mindenképpen olvasd el!

A stressz és az immunrendszer kapcsolata

Amikor stresszhelyzetbe kerülünk, a szervezetben hatalmas mennyiségű adrenalin kering, felkészítve a testet a vészhelyzetre. A …

Hozzászólás