Kezdőlap / Önismeret / Stressz kezelése / Helyes légzés a nyugalomért

Helyes légzés a nyugalomért

A rekeszizomlégzés
Hajtsa végre a következő lépéseket, és meglátja, jó úton fog haladni a helyes lélegzés irányába:

1. Üljön vagy feküdjön le kényelmesen egy csendes helyen.
2. Tegye a jobb kezét a hasára, a bal kezét a mellkasára. Lélegezzen természetesen. Eközben figyelje meg, melyik keze emelkedik, süllyed. Ideális esetben a hason nyugvó kezének kell emelkednie, süllyednie a levegővételnél, és annak kifújásakor. A mellkason lévő kezének mozdulatlannak kell lennie. (Miután ezt megtanulta, nem kell a kezét a mellkasára, illetve a hasára tennie.)
3. Lassan vegyen levegőt az orrán keresztül. Ilyenkor a hason lévő keze megemelkedik. Belégzés közben gondoljon a tüdejébe áramló meleg levegőre. Képzelje el, ahogyan ez a melegség testének minden részét átjárja.
4. Lassan fújja ki a levegőt az orrán keresztül. A hason nyugvó keze folyamatosan süllyed. Kilégzés közben képzelje el, ahogyan a stressz elhagyja a testét.
5. Addig ismételje a be- és kilégzést, amíg teljesen el nem lazul.
Ezt a kis gyakorlatot bárhol, bármikor alkalmazhatja. Sok egyéb változat létezik a mély lélegzés hatásának növelésére. Belégzésnél alkalmazhatja a számolásos módszert, vagyis számoljon el tízig a be- és a kilégzésnél.
A gyors ellazulás elérése érdekében ismételje meg tízszer a gyakorlatot. Viszont ha több ideje van, akkor végezze a be- és kilégzést tíz percen keresztül. Ha mindennap gyakorolja a rekeszizomlégzést, próbálja meg fokozatosan megnyújtani a be és a kilégzés idejét. Teste el fog lazulni, nyugalom fogja megszállni. Ez még a legmélyebb alvásnál is pihentetőbb. A helyes légzés alkalmassá teszi arra, hogy frissebb, ugyanakkor nyugodtabb legyen.

Kapcsolódó fórumok:

Ezt mindenképpen olvasd el!

A stressz és az immunrendszer kapcsolata

Amikor stresszhelyzetbe kerülünk, a szervezetben hatalmas mennyiségű adrenalin kering, felkészítve a testet a vészhelyzetre. A …

Hozzászólás